«Астана дарыны» дарындылықты дамыту және психологиялық сүйемелдеу орталығы психологиялық қызмет бөлімінің ұйымдастыруымен өткізілген курс
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Татуласу мектебі: тең-теңімен
Мақсаты: Өзін-өзі реттеу және жанжалдарды бейбіт жолмен шешу дағдыларына үйрету арқылы оқушылардың позитивті ойлауы мен жеке қасиеттерін дамыту.
Міндеттері:
* оқушылардың көшбасшылық қасиеттері мен медиативтік дағдыларын қалыптастыру бойынша психологиялық-педагогикалық жұмыстар жүргізу;
* елорданың мектептері мен колледждерінде жанжалдың алдын алу және татуласу қызметін ұйымдастыру;
* салауатты өмір салтын және позитивті ойлауды насихаттау мақсатында оқушылардың шығармашылық іс-әрекетінде өзін-өзі жүзеге асыру (флеш-моб, акциялар және т. б.);
* оқушылардың әлеуметтік-мәдени анимациясы арқылы елорданың білім беру ұйымдарында ерекше креативті орта құру.
«Тең – теңімен» бағдарламаларын қолданудың тиімділігіне дәлелдер
«Тең – теңімен» бағдарламасы экономикалық жағынан тиімді.
«Тең – теңімен» қағидаты бойынша жұмыс «тең» жеке қасиеттерінің дамуына, сондай-ақ олардың біліміне айтарлықтай әсер етеді.
«Тең – теңімен» қағидаты бойынша жұмыс істеу тек алдын алуға ғана емес, сондай-ақ осы бағдарлама жүргізілетін қоғамдастық ішіндегі қарым-қатынастарды жақсартуға да ықпал етеді.
«Тең – теңімен» қол жеткізу қиын нысаналы топтармен (көше балалары, АИТВ-оң адамдар, есірткі тұтынушылар және т.б.) байланыс орнатуға көмектеседі.
«Тең – теңімен» дегеннен алынған ақпарат көбінесе «ересектерден» немесе өмірлік жағдайларға тап болмаған адамдардан алынған ақпаратқа қарағанда үлкен сенімге ие.
Медиация–бейтарап делдал қақтығыс тараптарына өзара тиімді шешім табуға көмектесетін келіссөздердің ерекше түрі (медиация-лат. mediate және ағылшын. mediation-делдалдық).
Медиатор-Медиация процесіне қатысатын үшінші тарап, жанжалдасушы тараптар арасындағы делдал, ол қарым-қатынас процесін жеңілдетеді, тараптарды олардың мүдделеріне шоғырландырады және проблеманы өзара тиімді шешуге ықпал етеді. Медиация рәсімі диалогқа бағытталған және екі қақтығысушы тарапты да жанжалды шешудің белсенді қатысушысы етеді. Медиацияның ерекше артықшылығы-бұл әдістің негізі-жеке адамға құрмет, ерікті қатысу және ерік білдіру, шешім қабылдау және қабылдау еркіндігі, тең құқықтар берілген жағдайда барлық тараптардың мүдделерін қорғау және қанағаттандыру мүмкіндігі. Медиация дауларды шешудің кез-келген директивалық әдісіне балама болып табылады, онда қақтығысушы тараптар даудың нәтижесіне әсер ету мүмкіндігінен айырылады, ал дау бойынша шешім қабылдау өкілеттігі үшінші тұлғаға беріледі.
Тренингтік оқыту режимінде белгілі бір білімді, дағдыларды игеру әдеттегі сабаққа қарағанда 70% тиімді.
МЕКТЕПТЕГІ ТАТУЛАСУ ҚЫЗМЕТІ (МТҚ) МҮМКІНДІК БЕРЕДІ:
- мектеп жанжалдарын сындарлы басқару мүмкіндігі пайда болады;
- жанжалдарды шешу дұрыс ұйымдастырылған жағдайда оқушылардың дамуына көмектесетін тәрбиелік жағдай ретінде қолданылады;
- педагогтардың кәсіби күйзелісімен жұмыс істеу үшін қолданылатын «қоғамдастық шеңберлері» барысында рухани тепе-теңдікті қалпына келтіру;
- балалар мен балалар-ересектер ортасында тұлғааралық қарым-қатынастарды құру, татуласу саласында жаңа білім мен практикалық дағдылар қалыптасады, азаматтық білім беру мен тәрбиелеу, оқушыларды әлеуметтендіру әдістері дамиды;
- қиын жағдайлар мен қақтығыстарды шешудің жаңа педагогикалық құралдары игеріледі.