ЗИЯТКЕРЛІК ОЛИМПИАДАЛАР МЕН КОНКУРСТАР
2022 жылдың қыркүйек айында «Астана дарыны» орталығы 3 іс-шара өткізді, оның ішінде 1 халықаралық және 2 қалалық. Аталған іс-шараларға Астана қаласынан барлығы 383 оқушы қатысып, 68 бала жеңімпаз және жүлдегер атанды:
I орын – 8;
I орын – 27;
III орын – 33;
Грамота – 23.
15 қыркүйекте 2022-2023 оқу жылына 8-11 сынып оқушылары арасында жалпы білім беретін пәндер бойынша республикалық ғылыми жобалар байқауына қатысушыларды тіркеу аяқталды.
Астана қаласының жалпы білім беру ұйымдары мен жеке білім беру ұйымдарынан 1744 (1157 қазақша) оқушы, 1481(1020 қазақша) жоба (263топтық) тіркелді.
РҒЖК –ға 4 бағыт, 20 секция бойынша қатысады:
1 бағыт:«Ғылыми-техникалық прогресс-экономикалық өсудің негізгі буыны ретінде» – 131 жоба, 56 қазақша, 155 оқушы, 97 қазақша:
1.Физика-78
2.Техника-29
3.Жер және ғарыш туралы ғылым-24
2 бағыт:«Экономикалық және әлеуметтік үрдістерді математикалық модельдеу» – 249 жоба, 154 қазақша, 323 оқушы, 198 қазақша:
1.Математика-87
2.Қолданбалы математика-58
3.Информатика-73
4.Экономика-31
3 бағыт:«Салауатты табиғи орта-«Қазақстан-2030» стратегиясын жүзеге асырудың негізі» – 307 жоба, 274 қазақша, 366 оқушы, 240 қазақша:
1.Химия-70
2.Биология-98
3.Қоршаған ортаны қорғау және адам денсаулығы-139
4 бағыт:«Қазақстанның тарихи ескерткіштері және перспективалы туристік маршруттар» – 794 жоба, 536 қазақша, 900 оқушы, 588 қазақша:
1.Тарих-129
2.Өлкетану-71
3.Этномәдениеттану-46
4.Тіл білімі-106
5.Языкознание -64/ағылшын-132
6.Адам және қоғам-32
7.Әдебиет-159
8.Литература-54 /ағылшын -1
Астана қаласы бойынша 2021-2022 оқу жылының халықаралық және республикалық олимпиада жүлдегер саны – 41, оның ішінде 39 оқушы жоғарғы оқу орындарына құжат тапсырған. Шетел мемлекеттерінің жоғарғы оқу орнына 14 оқушы (грант-11, ақылы-3: Қытай-2, Корея-4, Ұлыбритания-1, Ресей-1, Австрия-1, Германия-2, Франция-2, АҚШ-1), еліміздің жоғарғы оқу орнына түскендер саны 25 оқушы (грант-20, ақылы-5).
Сонымен қатар оқушыларымыздың 2-і мектепте оқуларын жалғастырып, 31 түлегіміз грант иегері атанып, 8 оқушымыз ақылы бөлімге түсті.
2022 жылдың 19 қыркүйек күні «Астана дарыны» дарындылықты дамыту және психологиялық сүйемелдеу орталығы №93 мектеп-лицейінде 9-10 сынып оқушылары арасында «Менің кіші Отаным» жас тарихшылар V республикалық зияткерлік конкурсының іріктеу кезеңін өткізді. Астана қаласы жалпы білім беру мекемелерінен 219 оқушыға сұраныс түсіп, 166 оқушы қатысты.
Конкурсқа қатыспаған білім беру мекемелері:
Мектеп-гимназия: №6,14,17,22,26,63,69,77;
Мектеп-лицей: №1,50,53,72,76;
Орта мектеп: №13,16,18,19,20,21,23,25,34,44;
Конкурс 2 кезеңнен тұрады:
- Тест тапсыру (Қазақстан тарихы бойынша).
- Жобаны қорғау
«Менің кіші Отаным» жас тарихшылар V республикалық зияткерлік конкурсы І кезеңінің қорытындысы бойынша 166 қатысушының 39-ы (23%) ІІ кезеңге жолдама алды.
Конкурстың ІІ кезеңіне өткен оқушылар тізімі:
«Менің кішкентай Отанымның болашағы» номинациясы бойынша – 6 оқушы (№№41, 48, 62, 64, 70, 93);
«Кішкентай Отанымның символы» номинациясы бойынша – 6 оқушы (№№3, 4, 38, 73, 90, 81);
«Менің кішкентай Отанымның тарихы» номинациясы бойынша – 14 оқушы (№№5, 11, 35, 46, 48, 51, 62, 70, 83, 85, 92, 93, Binom Сарыарка, Binom им.К.Сатпаева);
«Менің туған өлкем» номинациясы бойынша – 13 оқушы (№№9 «Зерде», 15, 24, 35, 55, 56, 64, 65, 67, №82 «Дарын», 87, 88).
2022 жылдың 19-25 қыркүйек аралығында онлайн форматта информатика пәні бойынша Еуропалық жасөспірімдер олимпиадасы EJOI 2022 өтті. Олимпиадада 32 мемлекеттен 172 оқушы қатысты. Қазақстаннан іріктеуден өткен 8 оқушы қатысып, барлығы жүлдегер атанды. Жүлдегерлер қатарында астаналық оқушыларымыз да бар: Абжами Ерсұлтан, НұрОрда – күміс медаль,
Кигаш Амир, БИЛ – қола медаль.
«Астана дарыны» ДДжПС орталығы Республикалық балалар оқуларының аудандық кезеңін Астана қаласы білім беру мекемелерінің 3-10 сынып оқушылары арасында 2022 жылдың 23 қыркүйек күні №93 мектеп-лицейінде өткізді.
Республикалық балалар оқуларының аудандық кезеңіне 75 білім мекемесінен 215 оқушы қатысты:
Алматы ауданы: 26, Есіл ауданы: 20, Сарыарқа ауданы – 20, Байқоңыр ауданы – (9).
Байқаудың аудандық кезеңінің қорытындысы бойынша:
І орын
3-4 сынып – «Ертегілер әлемінде» номинациясы: 4;
5-6 сынып – «Кел, балалар, оқылық!» номинациясы: 2;
9-10 сынып – «Ұлы Дала жырлары» және «Ұлы Дала ұлағаты» номинациясы: 2;
ІІ орын
3-4 сынып – «Ертегілер әлемінде» номинациясы: 9;
5-6 сынып – «Кел, балалар, оқылық!» номинациясы: 9;
7-8 сынып – «Ғасырлар тарихты жырлайды» номинациясы: 2;
9-10 сынып – «Ұлы Дала жырлары» және «Ұлы Дала ұлағаты» номинациясы: 7;
ІІІ орын
3-4 сынып – «Ертегілер әлемінде» номинациясы: 10;
5-6 сынып – «Кел, балалар, оқылық!» номинациясы: 6;
7-8 сынып – «Ғасырлар тарихты жырлайды» номинациясы: 8;
9-10 сынып – «Ұлы Дала жырлары» және «Ұлы Дала ұлағаты» номинациясы: 9.
Грамота
3-4 сынып – «Ертегілер әлемінде» номинациясы: 6;
5-6 сынып – «Кел, балалар, оқылық!» номинациясы: 4;
7-8 сынып – «Ғасырлар тарихты жырлайды» номинациясы: 8;
9-10 сынып – «Ұлы Дала жырлары» және «Ұлы Дала ұлағаты» номинациясы: 5.
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ШЕБЕРЛІК БӨЛІМІ
1) 8-9, 22 қыркүйекте бөлім қызметкерлері ҚР БҒМ 21.02.2021 жылғы №57 бұйрығына сәйкес № 24 орта мектепке педагог кадрларды жұмысқа қабылдау жөніндегі конкурстық комиссияның жұмысына қатысты;
2) 2022 жылғы 13 қыркүйекте №72 мектеп-лицейінде (Байтұрсынов көшесі, 25) «Астана дарыны» дарындылықты дамыту және психологиялық сүйемелдеу орталығы «National Geographic Qazaqstan» журналының редакциясымен бірлесіп «Олимпиада нәтижелеріне қойылатын талаптар контекстінде географияны оқытудың өзекті мәселелері» тақырыбында семинар өткізді. Семинарға қаланың білім беру мектептерінің (96) география пәні мұғалімдері қатысты.
Іс-шараның негізгі мақсаты әдістемелік әдебиеттерді зерделеу және оқытушылар мен педагогтардың тәжірибесін жинақтау негізінде дарынды балалармен жұмыс істеу бойынша әдістемелік қоржын қалыптастыру болды.
Педагогтар дарынды балалармен жұмыс істеу проблемалары мен перспективаларын анықтау, ұйымдастырушылық-әдістемелік мазмұнын жаңарту мүмкіндігі туралы пікір алмасты.
Секция қатысушылары олимпиаданың республикалық кезеңіне дайындық деңгейін арттыра отырып, жобаны дайындау кезінде не нәрсеге назар аудару керек, сондай-ақ конкурстарда табысты қорғау туралы ұсыныстар алды.
Қатысушылар интерактивті форматта өз сұрақтарына жауап алды. Спикерлердің баяндамалары мазмұнды, танымды болды және семинар тақырыбын толық баяндады. Қатысушылар пікірталастарға белсенді қатысып, барлық сұрақтарға жауап алды. Іс-шара семинарға қатысушылардың ризашылығымен аяқталды, олар залды әдістемелік қоржынды толықтыру туралы сендірді;
3) 2022 жылғы 28 қыркүйекте «Астана дарыны» дарындылықты дамыту және психологиялық сүйемелдеу орталығы №86 мектеп–гимназиясымен (А. Бөлекпаева 20) бірлесіп М.О.Әуезовтің 125 жылдығына арналған «М.О.Әуезов шығармаларындағы құндылық және оқу әділдігі» атты панорамалық сабақтың I қалалық конкурсын өткізді Байқаудың мақсаты-мектеп мұғалімдерінің М. О. Әуезов шығармаларын зерделеудегі жаңашылдықты насихаттау, оқушылардың әр түрлі әдістер мен тәсілдер арқылы жазушының шығармаларына деген сүйіспеншілігі мен уәждемесін арттыру, оқушылардың әдеби тілдік байлығын кеңейту, балада жазу дағдыларын қалыптастыру, рухани құндылықты сіңіру. «М.О.Әуезов шығармаларындағы құндылық және оқу әділдігі» бөлімі бойынша Қазақ тілі мен әдебиетінің 9 мұғалімі М.О. Әуезовтің шығармаларын зерделеу бойынша шеберлік сабағын өткізді, құндылық-бағдарланған сабақ жоспарын қорғады (панорамалық сабақ көрсетті). Конкурс қорытындысы бойынша I орын-1, II орын-1, III орын-2, грамота -2.
9-11 сынып оқушыларының 25-і «М.О. Әуезов шығармаларындағы құндылық негіздері» тақырыбында эссе жазды. Байқау қорытындысы бойынша I орын-1 (11-сынып), II орын-4 (9-11-сыныптар), III орын-7 (9-11-сыныптар), грамота -7 (9-11-сыныптар). Конкурс нәтижесі бойынша қатысушыларға сертификаттар, жеңімпаздарға «Астана дарыны» ДДжПСО-ның атынан дипломдар берілді.
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ҚЫЗМЕТ БӨЛІМІ
Психологиялық сүйемелдеу бөлімі бір ай ішінде жоспарға сәйкес ата-аналармен, білім алушылармен және педагог-психологтармен жұмыс жүргізді.
Халықаралық форматтағы 1іс-шараға қатысты: «Әлеуметтік-педагогикалық психологиялық-педагогикалық қызмет»: өзекті мәселелер, жетістіктер, инновацияла» атты халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы: «Білім берудегі әлеуметтік-психологиялық қызмет: қазақстандық тәжірибе» тақырыбындағы пленарлық баяндама.
Мақсаты: ғылыми нәтижелермен және зерттеу тәжірибесімен алмасу, ғылыми зерттеулердің нәтижелерін жариялау. Қамтуы: 64 қатысушы.
Педагог-психологтермен жұмыс, іс-шаралар өткізілді: ҚР Білім Министрлігінің 25.08.2022 ж. №377 бұйрығы негізінде Нұр-Сұлтан қаласының білім беру мекемесінің педагог-психологтерімен «Білім беру ұйымының психологиялық қызметінің 2022-2023 оқу жылына арналған құжаттамасын жүргізу бойынша әдістемелік ұсынымдар» семинары өтті.
Мақсаты: педагог-психологтерге психолог кабинетінің құжаттамасын ресімдеу бойынша әдістемелік көмек.
Жаңа оқу жылының құжаттамасын жүргізу жөніндегі іс-шара.
Мақсаты: білім беру ұйымдарының педагог-психологтеріне әдістемелік көмек көрсету. Қамтуы: 251 педагог-психолог.
Астана қаласының білім беру жүйесі қызметкерлерінің «Өрлеу» БАИ-мен бірлесіп «Балалар мен жасөспірімдерде суицид қаупінің белгілерін тану тәсілдері» оқыту семинары. Қамтуы: 59 педагог-психолог.
Мақсаты: педагогтерге әдістемелік кеңес беру арқылы кәмелетке толмағандардың аутодеструктивті мінез-құлқының алдын алу.
Астана қаласының білім беру жүйесі қызметкерлерінің «Мектеп медиациясының психологиялық-педагогикалық негіздері»оқыту семинары
Мақсаты: елордалық білім беру ұйымдарында медиацияның мектеп қызметтерін ұйымдастыру бойынша жұмысты жандандыру.
Қамтуы: 37 құқық бұзушылықтың алдын алу жөніндегі менеджерлер және ТЖ директор орынбасары
«Оқу жылының басында мектепте/колледжде/балабақшада табысты бейімделу жағдайларын жасау» семинар-практикумы.
Мақсаты: педагог-психологтерге әдістемелік көмек. Қамтуы: 111 педагог-психолог.
Семинар-практикум: «Ата-аналар жиналысын өткізудің тиімді нысандары».
Мақсаты: жаңадан келген педагог-психологтарға әдістемелік көмек.
«Жас психолог мектебі» жұмысы аясында мынадай іс-шаралар өткізілді:
Семинар-практикум: жылдық жоспарды жоспарлауға сәйкес психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді ұйымдастыру
Мақсаты: педагог-психологтерге әдістемелік көмек. Қамтыу: 70 педагог-психолог
Ата-аналар жұртшылығымен жұмыста алдын алу-ағарту қызметі аясында бөлім қызметкерлері 3 іс-шара өткізді.
«Ата-аналар клубы» қалалық диалог алаңының 5 маусымының ашылуы
Тақырыбы: «Бірінші курс студентінің колледждегі оқу жағдайына бейімделуі».
Мақсаты: психологиялық-педагогикалық ағарту және ата-аналардың оқу-тәрбие процесіне қатысуы. Қамтуы: 20 ата-ана.
«Табысты ата-ана мектебі» жұмысының аясында 3 іс-шара өткізілді:
Ата-аналарға арналған семинар: «Біздің бала бірінші сыныпта».
Мақсаты: бірінші сынып оқушыларын мектепке бейімдеу бойынша ата-аналарға психологиялық көмек көрсету арқылы отбасы мен мектептің белсенді ынтымақтастығын нығайту. Қамтуы: 192 ата-ана.
Балалар мен жасөспірімдердің психологиялық сауаттылығын арттыру жұмысында іс шаралар өткізілді:
1-курс студенттерімен «Бірінші курс студенттерінің колледжде оқуға сәтті бейімделуінің әлеуметтік-педагогикалық шарттары» тақырыбында бірінші курс студенттеріне арналған оқыту семинары өткізілді.
Мақсаты: Жасөспірімдерге психологиялық-педагогикалық білім беру. Қамту: 90 студент.
Балалар мен жасөспірімдердің психологиялық сауаттылығын арттыру жұмысында іс шаралар өткізілді.
Психологиялық бөлімнің ұйымдастыру-әдістемелік қызметі.
Мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің педагог-психологтарының сапалы құрамын дайындау.
Мақсаты: педагог-психологтардың сапалық құрамын мониторингілеу.
«Мектепке дейінгі балалар ұйымының педагог-психологының құжаттамасын жүргізу» әдістемелік ұсынымдарын дайындау (жинақ).
Мақсаты: педагог-психологтарға әдістемелік көмек.
«Елордалық білім беру мекемелеріндегі психологиялық қызмет: Даму, нәтижелер және перспективалар» тақырыбындағы мақала жазу.
Мақсаты: «Білімді ел» республикалық білім беру қоғамдық-саяси газетінде мақала жариялау.
«Әлеуметтік-педагогикалық және психологиялық-педагогикалық қызмет: өзекті мәселелер, жетістіктер, инновациялар» халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы үшін пленарлық баяндама дайындау.
«Мектеп медиациясының психологиялық-педагогикалық негіздері» оқыту семинарының бағдарламасын, дәрістерін, слайд-презентацияларын әзірлеу.
№26 мектеп-гимназиясында мектептің татуласу қызметінің жұмыс тәжірибесімен танысу, елорданың білім беру ұйымдарында қалпына келтіру медиациясын енгізу бойынша мектептің тірек құрылымы мен ынтымақтастық туралы меморандум дайындау.
«Бірінші курс студентін колледждегі оқу жағдайына бейімдеу» тақырыбында ата-аналар клубының ашылу сценарийін әзірлеу.
Абай Мырзахметов атындағы Көкшетау университетінің базасында «Өзгермелі әлемдегі өзгермелі жастар: Z буынын әлеуметтендірудің өзекті мәселелері» атты Халықаралық ғылыми-практикалық конференцияны дайындап өткізу.
Кәмелетке толмағандардың суицидтік фактілері негізінде суицидолог М.А. Смецкой дің қатысуымен 5 ЖӘТ отырысы ұйымдастырылды және өткізілді.
ГБР жұмысы шеңберінде кәмелетке толмағандарға психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу бойынша білім беру ұйымдарының мобильдік топтарының құрамы үшін ұсынымдар әзірленді, сондай-ақ суицидтік оқиғалардың салдарын оңалту бағыттары айқындалды.
Психологиялық сүйемелдеу бөлімінің барлық қызметі білім басқармасына арналған қызметтік хаттарда көрсетілген, сондай-ақ «Астана дарыны» ЦРОиПС сайтында және Facebook парақшасында жарияланған.
«QABILET» КӘСІБИ БАҒДАР БЕРУ ҚЫЗМЕТІ
Оқушылар мен ата-аналардың сұраныстары бойынша кәсіби диагностикалық тестілеуден өткізу мен психологиялық кеңес беру.
Кәсіби бағдарлау қызмет бөліміне қыркүйек айында оқушылар және ата-аналардан түскен сұраныстар негізінде кәсіби бағдар беру, кәсіби бағыттылық және зияткерлік мүмкіндіктері мен әлеуетін бағалауға байланысты 7 мекемеден 11 оқушы диагностикадан өтті және бөлімнің психолог-консультант мамандары оларға кәсіби бағыттылық бойынша жеке кеңес берді. Оның ішінде:
- 7 сынып – 1 оқушы;
- 8 сынып – 1 оқушы;
- 9 сынып – 2 оқушы;
- 10 сынып – 5 оқушы;
- 11 сынып – 2 оқушы;
- 6 – ата-анаға кеңестер берілді.
Оқушылармен келесі диагностикалық әдістеме тесттері жүргізілді:
- Холланд әдістемесі – тұлғаның психологиялық ерекшеліктерін анықтап, психологиялық портретін шығару (кәсіби бағыттылығын, қабілетін, мүмкіндіктерін ескере отырып);
- Йовайши әдістемесі – кәсіптік бағдар аймағын анықтау (мамандықтар);
«4К» бойынша 10-11 жастағы балалардың қабілеттерін диагностикалау. (Байқоңыр ауданы)
Ағымдағы жылдың 7-30 қыркүйек аралығында «Qabilet» қызметінің ұйымдастыруымен, «Елбасы академиясы» корпоративтік қорының https://qabilet.elbasyacademy.kz/ онлайн платформасында Астана қаласы Байқоңыр ауданы білім беру мекемелерінің «4К» бойынша (креативтілік, сыни ойлау, коллаборация, коммуникативтілік) 10-11 жастағы балалардың қабілеттерін диагностикалау жүргізілді. Осы уақыт аралығында диаогностикадан 736 оқушы өтті.
Оқушылардың қабілеттерін бағалау бойынша тестілер зияткерлік, коммуникативтік және шығармашылық әлеуеті, сондай-ақ жоғары академиялық жетістіктері бар балаларды әрі қарай сүйемелдеп, кәсіби бағдарлау мақсатында анықтау үшін арналған.
10-11 жастағы балалардың қабілеттерін диагностикалау бойынша Астана қаласында бүгінгі күнде 15345 оқушы тіркеліп, 13714 оқушы диагностикадан өтті. Диагностикалау ағымдағы жылдың соңына дейін жалғасатын болады.